Warunki zakupu

Wstęp

Zakup ten podlega poniższym standardowym warunkom sprzedaży towarów konsumenckich za pośrednictwem Internetu. Zakupy konsumenckie przez Internet regulują głównie Ustawa o umowach, Ustawa o zakupach konsumenckich, Ustawa o marketingu, Ustawa o prawie do odstąpienia od umowy oraz Ustawa o handlu elektronicznym, a przepisy te przyznają konsumentowi niezbywalne prawa. Ustawy są dostępne na stronie www.lovdata.no . Postanowień niniejszej umowy nie należy rozumieć jako ograniczenia praw ustawowych, lecz określają najważniejsze prawa i obowiązki stron w zakresie handlu.

Regulamin sprzedaży został opracowany i rekomendowany przez Norweski Urząd Ochrony Konsumentów. Aby lepiej zrozumieć warunki sprzedaży, zapoznaj się z przewodnikiem Norweskiego Urzędu ds. Ochrony Konsumentów, który znajduje się tutaj.

1. Umowa
Umowa składa się z niniejszych warunków sprzedaży, informacji podanych w rozwiązaniu do składania zamówienia oraz wszelkich odrębnie uzgodnionych warunków. W przypadku sprzeczności pomiędzy informacjami, pierwszeństwo ma to, co zostało odrębnie uzgodnione pomiędzy stronami, o ile nie jest to sprzeczne z obowiązującymi przepisami.

Uzupełnieniem umowy będą także odpowiednie przepisy prawne regulujące zakup towarów pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami.

2. Strony
Sprzedającym jest Aslaksen Holding AS i zwany jest dalej sprzedającym/sprzedawcą.

Adres:

Aslaksen Holding AS
Droga Jowisza 3
7652 Verdala

Informacje kontaktowe:

Telefon: +47 929 53 442
E-mail:
kundeservice@maaz.no

Kupującym jest Konsument składający zamówienie i zwany dalej Kupującym/Kupującym.

3. Cena
Podana cena za towary i usługi jest całkowitą ceną, jaką kupujący musi zapłacić. Cena ta zawiera wszystkie podatki i koszty dodatkowe. Koszty dodatkowe, o których sprzedawca nie poinformował przed zakupem, nie ponosi kupujący.

4. Zawarcie umowy
Umowa jest wiążąca dla obu stron w momencie przesłania przez kupującego zamówienia sprzedającemu.

Umowa nie jest jednak wiążąca, jeżeli w ofercie Sprzedającego w rozwiązaniu zamówienia w sklepie internetowym lub w zamówieniu Kupującego pojawił się błąd pisarski lub pisarski, a druga strona zdała sobie sprawę lub powinna była się zorientować, że nastąpił taki błąd .

5. Płatność
Sprzedający może żądać zapłaty za rzecz od chwili wysłania jej przez sprzedającego do kupującego.

Jeżeli kupujący używa do płatności karty kredytowej lub debetowej, sprzedający może zastrzec cenę zakupu na karcie podczas składania zamówienia. Karta zostaje obciążona w dniu wysłania towaru.

W przypadku płatności na podstawie faktury faktura jest wystawiana kupującemu w momencie wysyłki towaru. Termin płatności widnieje na fakturze i wynosi minimum 14 dni od dnia jej otrzymania.

Kupujący poniżej 18 roku życia nie mogą dokonać płatności kolejną fakturą.

6. Dostawa
Dostawa miała miejsce, gdy kupujący lub jego przedstawiciel przejął przedmiot.

Jeżeli w rozwiązaniu zamówienia nie podano terminu dostawy, sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar kupującemu bez zbędnej zwłoki i nie później niż 30 dni od złożenia zamówienia przez klienta. Towar musi zostać dostarczony kupującemu, chyba że strony odrębnie uzgodniły inaczej.

7. Ryzyko towaru
Ryzyko związane z towarem przechodzi na kupującego w momencie, gdy on lub jego przedstawiciel zlecił dostawę towaru zgodnie z punktem 6.

8. Prawo do odstąpienia od umowy

O ile umowa nie wyłącza prawa do odstąpienia od umowy, kupujący może odstąpić od zakupu towaru zgodnie z Ustawą o prawie do odstąpienia od umowy.

Kupujący ma obowiązek poinformować sprzedawcę o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od rozpoczęcia biegu terminu. Termin obejmuje wszystkie dni kalendarzowe. Jeżeli termin upływa w sobotę, święto lub święto, termin ulega przedłużeniu do najbliższego dnia roboczego.

Termin odstąpienia uważa się za zachowany, jeżeli powiadomienie zostanie wysłane przed jego upływem. Na kupującym spoczywa ciężar udowodnienia, że ​​skorzystał z prawa do odstąpienia od umowy, dlatego powiadomienie powinno nastąpić w formie pisemnej (formularz prawa do odstąpienia od umowy, e-mail lub list).

Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:

  • W przypadku zakupu pojedynczych artykułów okres anulowania będzie liczony od następnego dnia po otrzymaniu przedmiotu(ów).
  • W przypadku sprzedaży abonamentu lub umowy polegającej na regularnym dostarczaniu identycznych towarów termin biegnie od następnego dnia po otrzymaniu pierwszej przesyłki.
  • Jeżeli zakup składa się z kilku dostaw, termin na odstąpienie od umowy biegnie od następnego dnia po otrzymaniu ostatniej dostawy.

Okres odstąpienia od umowy ulega przedłużeniu do 12 miesięcy po upływie pierwotnego okresu, jeżeli sprzedawca nie poinformuje go przed zawarciem umowy o przysługującym mu prawie odstąpienia oraz o standardowym formularzu odstąpienia od umowy. To samo obowiązuje w przypadku braku informacji o zasadach, terminach i trybie realizacji prawa odstąpienia od umowy. Jeżeli przedsiębiorca zapewni przekazanie informacji w ciągu tych 12 miesięcy, okres odstąpienia upływa w dalszym ciągu po upływie 14 dni od dnia, w którym kupujący otrzymał informacje.

W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy towar musi zostać zwrócony sprzedawcy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy. Kupujący pokrywa bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że ustalono inaczej lub sprzedawca nie oświadczył, że kupujący ma obowiązek ponieść koszty zwrotu. Sprzedawca nie może ustalić opłaty za skorzystanie przez kupującego z prawa odstąpienia od umowy.

Kupujący może we właściwy sposób przymierzyć lub przetestować towar w celu ustalenia charakteru, właściwości i funkcji towaru, bez utraty prawa do odstąpienia od umowy. Jeżeli sprawdzenie lub przetestowanie towaru wykracza poza to, co jest uzasadnione i konieczne, kupujący może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za zmniejszenie wartości towaru.

Sprzedający ma obowiązek zwrócić kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania przez sprzedającego powiadomienia o decyzji kupującego o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z zapłatą do czasu otrzymania towaru od kupującego lub dostarczenia przez kupującego dowodu odesłania towaru.

9. Opóźnienie i brak dostawy – uprawnienia kupującego i termin zgłaszania reklamacji
Jeżeli sprzedawca nie dostarczy towaru lub dostarczy go z opóźnieniem zgodnie z umową między stronami, a nie jest to spowodowane przez kupującego lub warunkami po jego stronie, kupujący może, zgodnie z zasadami zawartymi w rozdziale 5 Regulaminu, Ustawy o zakupach konsumenckich, wstrzymać cenę zakupu, żądać jej spełnienia, rozwiązać umowę i/lub żądać odszkodowania od sprzedawcy.

W przypadku roszczeń z tytułu uprawnień zaocznych zgłoszenie powinno mieć formę pisemną (np. e-mail) ze względów dowodowych.

Spełnienie
Kupujący może utrzymać zakup i żądać jego realizacji od sprzedającego. Jednakże kupujący nie może żądać spełnienia świadczenia, jeżeli istnieje przeszkoda, której sprzedawca nie jest w stanie pokonać, lub jeżeli spełnienie świadczenia spowoduje dla sprzedawcy tak duże niedogodności lub koszty, że będzie ono znacząco nieproporcjonalne do interesu kupującego w spełnieniu zobowiązania przez sprzedającego. Jeżeli trudności znikną w rozsądnym terminie, kupujący może nadal żądać spełnienia świadczenia.

Kupujący traci prawo do żądania spełnienia świadczenia, jeżeli zwleka ze zgłoszeniem roszczenia przez nieuzasadniony długi czas.

Podniesienie
Jeżeli sprzedawca nie dostarczy towaru w momencie dostawy, kupujący ma obowiązek wezwać sprzedawcę do dostarczenia towaru w rozsądnym dodatkowym terminie spełnienia świadczenia. Jeżeli sprzedawca nie dostarczy towaru w dodatkowym terminie, kupujący może zrezygnować z zakupu.

Kupujący może jednak natychmiast anulować zakup, jeśli sprzedawca odmówi dostarczenia przedmiotu. To samo dotyczy sytuacji, gdy dostawa w uzgodnionym terminie była decydująca dla zawarcia umowy lub jeżeli kupujący powiadomił sprzedającego, że decydujący jest czas dostawy.

Jeżeli rzecz została dostarczona po dodatkowym terminie wyznaczonym przez konsumenta lub po terminie dostawy decydującym o zawarciu umowy, reklamację odstąpienia od umowy należy zgłosić w rozsądnym terminie od chwili, gdy kupujący dowiedział się o dostawie.

Wymiana
Kupujący może domagać się odszkodowania za niewielką stratę powstałą w wyniku opóźnienia. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy sprzedawca wykaże, że opóźnienie wynika z przeszkody od niego niezależnej, której nie można było rozsądnie wziąć pod uwagę w chwili zawarcia umowy, uniknąć jej lub przezwyciężyć jej skutki.

10. Wady towaru – uprawnienia kupującego i termin składania reklamacji
Jeżeli w towarze występuje wada, kupujący ma obowiązek powiadomić sprzedawcę w rozsądnym terminie po jej wykryciu lub powinien był zostać wykryty, że chce zgłosić wadę. Kupujący zawsze składał reklamację w odpowiednim czasie, jeśli miało to miejsce w ciągu 2 miesięcy. od chwili wykrycia wady lub momentu, w którym wada powinna zostać wykryta. Reklamację można zgłosić najpóźniej w terminie dwóch lat od dnia przejęcia towaru przez kupującego. Jeżeli produkt lub jego części mają służyć znacznie dłużej niż dwa lata, termin reklamacji wynosi pięć lat.

Jeżeli rzecz ma wadę, która nie wynika z winy kupującego lub warunków po jego stronie, kupujący może zgodnie z przepisami ustawy o zakupach konsumenckich rozdział 6 wstrzymać się z zapłatą ceny zakupu, wybrać pomiędzy naprawą a ponowną dostawą, żądać obniżenia ceny, żądać rozwiązania umowy i/lub żądać odszkodowania od sprzedawcy.

Reklamacje do Sprzedającego należy składać w formie pisemnej.

Korekta lub ponowna dostawa
Kupujący może wybrać pomiędzy żądaniem usunięcia wady lub dostawą podobnego przedmiotu. Sprzedawca może jednak sprzeciwić się reklamacji kupującego, jeżeli realizacja reklamacji jest niemożliwa lub powoduje dla sprzedającego nieuzasadnione koszty. Korekty lub ponownej dostawy należy dokonać w rozsądnym terminie. Co do zasady sprzedawca nie ma prawa podejmować więcej niż dwóch prób usunięcia tej samej wady.

Obniżka ceny
Kupujący może ubiegać się o odpowiednią obniżkę ceny, jeśli przedmiot nie zostanie naprawiony lub ponownie dostarczony. Oznacza to, że stosunek ceny obniżonej do uzgodnionej odpowiada stosunkowi wartości rzeczy w stanie wadliwym i umownym. Jeśli istnieją ku temu szczególne powody, obniżkę ceny można zamiast tego ustalić na poziomie wagi wady dla kupującego.

Podniesienie
Jeżeli rzecz nie została naprawiona lub ponownie dostarczona, kupujący może również zrezygnować z zakupu, jeżeli wada jest nieistotna.

11. Uprawnienia sprzedającego w przypadku zwłoki kupującego
Jeżeli kupujący nie zapłaci lub nie dopełni innych obowiązków wynikających z umowy lub przepisów prawa, a nie jest to spowodowane przez sprzedawcę lub okoliczności po jego stronie, sprzedawca może zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie o zakupach konsumenckich rozdział 9 w zależności od okoliczności wstrzymać towar, żądać wykonania umowy, żądać odstąpienia od umowy oraz dochodzić odszkodowania od kupującego. Sprzedawca będzie mógł także, w zależności od okoliczności, żądać odsetek za zwłokę, opłat windykacyjnych oraz rozsądnej opłaty za nieodebrany towar.

Spełnienie
Sprzedawca może utrzymać zakup i zażądać od kupującego zapłaty ceny zakupu. Jeżeli towar nie został dostarczony, sprzedawca traci swoje prawo, jeśli zwleka ze złożeniem reklamacji przez nieuzasadniony długi czas.

Podniesienie
Sprzedający może rozwiązać umowę w przypadku znacznego opóźnienia w płatności lub innego istotnego opóźnienia ze strony kupującego. Sprzedawca nie może odstąpić od umowy, jeśli cała cena zakupu została zapłacona. Jeżeli sprzedający wyznaczy rozsądny dodatkowy termin na realizację zamówienia, a kupujący nie dokona zapłaty w tym terminie, sprzedający może anulować zakup.

Odsetki za zwłokę w płatności/opłata za pobranie
Jeżeli kupujący nie zapłaci ceny zakupu zgodnie z umową, sprzedający może żądać odsetek od ceny zakupu zgodnie z ustawą o spóźnionych odsetkach. W przypadku braku płatności, reklamacja może po uprzednim zawiadomieniu zostać przesłana Kupującemu, który może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za opłaty zgodnie z Ustawą o windykacji.

Opłata za towar nieodebrany, nieopłacony z góry
Jeżeli kupujący nie odbierze zaległego towaru, sprzedający może obciążyć kupującego opłatą. Opłata pokrywa co najwyżej rzeczywiste nakłady sprzedającego na dostarczenie towaru kupującemu. Opłata taka nie może zostać pobrana od kupujących poniżej 18 roku życia.

12. Gwarancja
Gwarancja udzielona przez sprzedawcę lub producenta przyznaje kupującemu dodatkowe prawa w stosunku do tych, które kupujący posiada już na mocy niepodlegających odstępstw przepisom. Gwarancja nie oznacza zatem żadnych ograniczeń prawa kupującego do reklamacji i roszczeń w przypadku opóźnienia lub wad zgodnie z punktami 9 i 10.

13. Dane osobowe
Administratorem zebranych danych osobowych jest sprzedawca. O ile kupujący nie zgodzi się na coś innego, sprzedający zgodnie z ustawą o danych osobowych może pozyskiwać i przechowywać jedynie te dane osobowe, które są niezbędne do wykonania przez sprzedającego zobowiązań wynikających z umowy. Dane osobowe kupującego będą udostępniane innym podmiotom tylko wtedy, gdy będzie to niezbędne do realizacji umowy z kupującym przez sprzedającego lub w przypadkach ustawowych.

14. Rozwiązywanie konfliktów

Reklamacje należy kierować do sprzedawcy w rozsądnym terminie, por. punkty 9 i 10. Strony powinny starać się rozwiązać wszelkie spory w sposób polubowny. Jeżeli to nie przyniesie skutku, kupujący może zwrócić się do Rady Konsumenckiej o mediację. Rada Konsumentów jest dostępna pod numerem telefonu 23 400 500 lub pod adresem www.forbrukerradet.no .